> Serà diumenge 6 de febrer, a les 19h, al Teatre Principal
> El concert ofereix noves composicions combinant l’acústica del piano i melodies electròniques
> Es tracta d’una proposta de música neoclàssica influenciada per artistes nòrdics
Diumenge 6 de febrer, a les 19h, al Teatre Principal de Valls, el duo format pel vallenc Medir Bonachi i el reusenc Gerard Marsal actuarà en directe en un concert de música electrònica i piano, una proposta neoclàssica amb noves composicions i algunes peces del seu últim disc “Homaro, humanitat en esperanto”.
El projecte “nUn” oferirà al públic un espai sonor contemporani, amb un estil de música obert a diferents perfils d’espectadors, que aporta reflexió i acompanyament, gaudi, calma i profunditat. Influenciada per artistes nòrdics com Arvo Pärt, la proposta de Medir Bonachi i Gerard Marsal reformula treballs anteriors com “Homaro, humanitat en esperanto” combinant instruments acústics i melodies electròniques.
“Homaro, humanitat en esperanto”, la llavor del concert
Tot i que ja es coneixien, Bonachi i Marsal van coincidir l’any 2018 a la planta d’un hospital quan tots dos van ser pares per primer cop. Arrel de la recent paternitat, van iniciar un camí de reflexió al voltant de la humanitat i els seus valors que va prendre forma musical, un disc amb diferents col·laboracions, principalment de músics de corda, i amb peces inspirades en valors com la gratitud, l’honestedat, la pau o la humilitat. Malauradament, la presentació del CD “Homaro, humanitat en esperanto” tal i com estava prevista, va veure’s afectada per la situació provocada per la crisis sanitària.
Les Decennals 2021+1 acolliran l’evolució d’aquest treball, “nUn”, un espai musical per a la reflexió i el creixement personal, amb el piano del vallenc Medir Bonachi i la música electrònica del reusenc Gerard Marsal. Una proposta 100% quilòmetre zero. Les entrades ja estan a la venda les 24h al canal Codetickets Decennals i també a les taquilles del teatre Principal de Valls.
Medir Bonachi
El vallenc Medir Bonachi va iniciar els seus estudis de música amb 5 anys. Als 15 va ingressar al Conservatori Professional de Vila-seca on va continuar els estudis de piano de la mà del mestre cubà Cecilio Tieles. Bonachi va finalitzar els estudis superiors de piano a la ESMuC de Barcelona amb el mestre Adolf Pla, amb les màximes qualificacions i l’especial reconeixement al seu projecte “Mompou, un universo sonoro”.
A Itàlia, estudià el Diploma Accademico di Il livelo al Conservatorio di Mantova amb el mestre Salvatore Spanò i fou premiat en finalitzar els estudis amb matrícula d’honor. Ha rebut l’assessorament de reconeguts intèrprets mundials com Christian Zacharias, Elisabeth Leonskaja, Bernd Glemser, Piero Ratalino, Boris Petrushansky, Viktor Derevianko o Michael Uhde.
Bonachi amplia la seva formació en música de cambra amb els professors Charles Tunnel, Keneddy Mored, Allan Branch, Francisco Poyato i Pier Narciso Masi. Ha estat premiat en diverses ocasions rebent una beca per als estudis superiors del Lions Club di Mantova, també va obtenir el 3r premi al Concurs Internacional de Piano de Legnago (Verona) i el 3r premi al Concurs Internacional de Piano a Piove di Sacco (Venècia).
Bonachi ha realitzat concerts en auditoris com el Teatre Bibiena de Mantova (Itàlia), el Teatre Auditorium de Oleggio (Itàlia),el Centre de Cultura Helvética (Suïssa), la Pedrera de Barcelona, l’Institut Francès de Barcelona, el Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre Bartrina de Reus, el Teatre Tarragona, l’Auditori Pau Casals del Vendrell o el Teatre del Liceu de Barcelona.
Com a solista ha realitzat concerts amb la Orquestra de Vila-seca i ha col·laborat com a pianista en orquestres com la JONC, l’Orquestra Simfònica del Vallès, l’Orquestra de Cambra Terrassa 48 o el Barcelona Modern Project. També ha actuat junt amb grans músics com el violinista italià Paolo Ghidoni o la soprano Esther Marknez-Vila, i regularment col·labora amb el trio italià TocoTicoTrio. En els últims temps ha tingut una intensa activitat concertista amb la violoncel·lista Marta Mulero amb qui forma el Duo Miró.
Ha participat en diferents projectes discogràfics com el CD “La Música de Ricard Lamote de Grignon i Eduard Toldrà” i el CD “Tri-Four” amb l’Horus Percussion Ensemble, entre d’altres.
Gerard Marsal
El reusenc Gerard Marsal és saxofonista, flautista, compositor, productor i dissenyador d’espais sonors. Ha estudiat música clàssica al Conservatori del Liceu de Barcelona i música moderna, improvisació al jazz i arranjaments al Taller de Músics de Barcelona amb Perico Sambeat, Cris Cheek, Bill Mchenry, Alfons Carrascosa, Mikel Andueza, Iñaki Askunze, Enric Palomar, Gorka Sierra.
Sempre ha estat vinculat a projectes on l’originalitat i la creativitat són els elements dominants. Gràcies a la seva trajectòria professional, ha après a composar i improvisar, un impuls imprescindible per iniciar projectes il·lusionants que l’han portat a l’Índia, l’Àfrica, el Japó, Europa, Estats Units, Mèxic i Bolívia, entre d’altres.
Marsal porta més de 25 anys compartint escenari amb músics de jazz, pop, i en l’avantguarda de casa nostra, creant disseny sonor per teatre i dansa, composant cantates, musicals i cançons per a altres artistes, a més de bandes sonores originals per audiovisuals.
Gerard Marsal ha col·laborat amb Albert Mestres, Magda Puyo, Clara Peya, Marc Chornet, Niño de Elche, Marc Angelet, Marc Rossich, Neus Pàmies, Projecte Ingenu Teatre, Ivan Beltran, Chicuelo, Enric Palomar, Coral Càrmina, Ada Vilaró, Ignasi Terrassa, Esteve Pi, Ñoño Santiago, Belèn López i molts més. Recentment ha estat nominat als Premis Butaca 2020 i Premi de la crítica 2020 pel disseny d’espai sonor a l’espectacle “La infanticida”.